vineri, 8 iunie 2012

Nasterea la maternitatea Elena Doamna din Iasi

De la bun inceput vreau sa mentionez ca acesta este un articol "de bine". Am nascut de doua ori la aceasta maternitate si am fost multumita.

De ce am ales spitalul Elena Doamna din Iasi?
- Prima sarcina mi-a urmarit-o un medic de la spitalul Cuza Voda. Totul pana prin saptamana 38 cand m-a chemat la spital sa ma internez, fara vreun motiv anume. Vroiam foarte mult sa nasc natural, facusem si cursul Lamaze si, desi nu pomenise nimic, simteam ca ma cheama pt cezariana. De cate ori am incercat o discutie a ocolit subiectul, asa ca m-am hotarat sa-mi urmez instinctul si sa stau cuminte acasa. Am rupt relatia cu medicul respectiv. Intre timp o buna prietena a nascut la Elena Doamna si mi-a recomandat medicul ei. M-a primit in saptamana 39, iar la 41 de saptamani am nascut. Din pacate a fost cezariana, insa macar din motive obiective, nu de moftul doctorului. Iar bebelusul a stat cat a vrut el in burtica.
- Alte motive ar fi ca la Elena Doamna nu au fost cazuri de infectii cu stafilococ auriu. Si nici nu costa ca la Arcadia. :)

A doua sarcina mi-a urmarit-o medicul cu care am nascut prima data, prof. dr. Stefan Butureanu. Cine il cunoaste stie ca nu te streseaza cu chestii inutile. Nu am mai facut triplul test, analize inutile sau morfologia fetala. Nici macar cu vitaminele nu m-am omorat. Am preferat sa iau miere si polen. Am stabilit impreuna data cezarienei cat mai aproape de DPN, de fapt, cu  4 zile inainte. Ma asteptam ca si acest bebe sa stea cuminte cat mai mult timp. Insa el a vrut sa iasa la lumina mai repede. Taman cand domnul profesor era la un congres! L-am sunat si mi-a raspuns. Nu avea cum sa vina pt mine, insa m-a dat pe mana altor medici buni: dr. Moisa Robert si dr. Oana Neumann. Acestia m-au operat si totul a decurs foarte bine.

Asadar, pentru medicii cu care am intrat eu in contact am doar cuvinte de lauda, inclusiv medicii anestezisti, neonatologi sau cei care mi-au scos firele. Asistentele de asemenea au fost dragute si saritoare, fara a astepta ceva in schimb. Poate doar unele de la sectia de nou-nascuti au fost mai severe. Pe ansamblu, insa, am fost multumita de tot personalul medical.

Si spitalul s-a mai renovat, incepand sa arate asa cum trebuie. Evident, mai sunt multe de facut, dar inceputul este promitator.

La Elena Doamna nu se sta in camera cu copiii (decat la rezerva sau in cazuri speciale). Copiii sunt tinuti si ingrijiti in sectia de nou nascuti, iar mamicile vin la alaptat din 3 in 3 ore, dupa un program stabilit, cu o pauza pe timpul noptii. Pentru mine si acesta a fost un lucru bun, deoarece am stiut ca bebelusul este pe maini bune, sta intr-un mediu steril, i se fac analize si investigatii, este spalat si schimbat, iar eu aveam ragazul sa ma refac, sa ma odihnesc, sa mananc.

Un alt aspect care m-a impresionat a fost ca mi s-a cerut consimtamantul (sau refuzul) pentru vaccinarea copilului. Asadar acest lucru nu se mai face "din oficiu", ci doar cu acordul mamei. Nu stiu daca asa se practica in toate spitalele insa am apreciat mult acest aspect!

Daca ar fi sa mai nasc o data, tot aici as alege sa vin. :)

2 comentarii:

  1. ai perfecte dreptate si eu tot acolo am nascut fetita si datorita medicilor copilul meu traieste azi,chiar daca sa nascut cu apgar de 1
    sa le dea d zeu sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Acolo sunt numai oameni exveptionali...tot respectul pt ei.am nascut avolo de doua ori iar pe Prof DrButurranu il iubesc pentru tot ce a facut pentru mine si pt cei 2 baieti pe care " mi i-a adud pe lume"

    RăspundețiȘtergere