joi, 10 noiembrie 2011

Manduca New Style

Campania
Incepand cu luna octombrie draguta de Cristina a organizat inca o campanie de testare (eu am mai participat la cea cu Marsupi plus), de data aceasta de cea mai mare amploare: a pus la bataie 11 Manduca NewStyle, 11 sucking pads Fumbees si 11 cover-uri (5 de iarna si 6 pentru toate sezoanele). Multe persoane s-au inscris si multa cerneala va curge pe aceasta tema, asadar incerc sa fiu la obiect.

Story
Noi am primit coletul chiar in prima tura pentru ca planificasem o mini-vacanta, asadar am putut testa in cele mai variate conditii (nu facand ture in jurul blocului). :D Am fost la Slanic Moldova, o statiune deosebita, unde am stat 3 zile. Acolo, cu Manduca in spate la tati, am urcat pe traseul "300 de trepte", ceea ce a fost o adevarata aventura, apoi, a doua zi, am coborat in mina de sare de la Targu Ocna. Manduca a mai vazut si Suceava inainte sa ne intoarcem la Iasi si sa o predam frumos impachetata altei mamici cu puiuti mici.

Impresii
1. Manduca New Style
Dintre toate mijloacele de purtare ce le-am avut pana acum, Manduca este singurul pe care tati l-a luat sa-l probeze din proprie initiativa, ba chiar l-a si folosit (mai mult decat mine)! Cred ca asta spune multe! Dintre toate, acesta i s-a parut cel mai util, ba chiar l-a si recomandat altor persoane.
Fiind un produs nemtesc, evident ca este si de calitate. Are multe "facilitati" care il fac adaptabil pentru toate situatiile: fermoarul care il lungeste sau il scurteaza, suportul pentru bebelusi, bretelele ajustabile si incrucisabile.
Personal nu am prea multe sa-i reprosez. Mi-ar fi placut totusi ca aceste transformari sa poata fi facute cu usurinta de persoana purtatoare fara ajutorul altcuiva (de exemplu nu poti umbla singur la fermoar daca porti copilul in spate), curelusa ce uneste bretelele sa se miste cu usurinta in sus si in jos, partea de la fermoar care se extinde sa fie din material dublu, catarama mare sa se poata deschide cu o singura mana. Dar acestea sunt detalii absolut minore.
Manduca este un mijloc de purtare excelent, iar cea mai mare calitate pe care i-o gasesc este pozitia picioarelor copilului, extraordinar de buna, cum nu am mai vazut la nici un carrier! Copilul sta exact ca pe un scaunel, genunchii sunt bine sustinuti, spatele corect curbat! Perfect as spune!

2. Fumbees
Au fost utile! Desi pana acum bretelele nu l-au tentat niciodata pe copil, probabil ca aceste protectii i s-au parut foarte apetisante, deoarece chiar din prima le-a gustat. ;)

3. Protectie 4 sezoane
Nu am apucat sa o folosim. Am avut vreme frumoasa in majoritatea timpului si haine potrivite cu vremea. De altfel, cred ca este utila. Mi-a placut partea de la guler mai ridicata, care protejeaza ceafa.
Am vazut la alta mamica si protectia de iarna care este mult mai groasa si evident mult mai utila iarna.
Bretelutele de fixare mi s-au parut deranjante deoarece sunt mult prea lungi, se rasucesc, nu pica peste bretelele mijlocului de purtare si arata cam inestetic. Daca prinzi protectia doar dupa gat este ok cand ai copilul in fata, dar daca il ai in spate... In fine, poate n-am analizat eu toate posibilitatile.
Nici caciulita nu am folosit-o.

Comparatie
Pentru cine doreste sa-si poarte copilul cred ca este utila o comparatie intre toate mijloacele de purtare existente. Acest lucru insa depaseste scopul articolului de fata. Ma voi limita doar la o comparatie (personala evident) intre cele 2 SSC-uri pe care le-am testat recent: Boba si Manduca.
- Pe ambele le-am testat cam in aceeasi perioada, cu un copil de 1 an si jumatate.
- Ca dimensiuni si ca pret sunt cam la fel.
- Amandoua permit purtarea copiilor de la nastere (Boba 3G, eu am testat 2G care merge de la 7 kg) si pana la 20 kg.
- Pozitiile de purtare pot fi: in fata, in spate, iar la Manduca si pe sold datorita bretelelor detasabile.
- Manduca permite si pozitionarea bretelelor in X pe spate la purtarea in fata.
- La Boba curelusa care uneste bretelele este mai mobila.
- Manduca se poate extinde datorita fermoarului.
- Ambele ofera o pozitie buna pentru copil, desi la Manduca mi se pare the best datorita prinderii bretelelor chiar deasupra genunchilor copilului.

Mie personal mi-ar fi greu sa aleg, cu Boba am avut 2 saptamani de experiente frumoase, de Manduca s-a indragostit tati si mi-ar placea sa-l mai vad cu copilul in spate ;) mai ales ca, pe masura ce creste, pentru mine devine tot mai greu de purtat.
Ambele sunt binevenite in casa noastra daca se vor hotari sa vina. Pe amandoua le iubim!

Un comentariu: